Bloggintresserade

söndag 8 juni 2014

Mitt skåp får Shabbychick-känsla.




Så har jag försökt mig på omvandla mitt lilla skåp med dessa,underbara färger och  vax.


Ett skåp i tråkig brun Furu som bara stått undangömd.
Börjar med att torka av damm och smuts.

Täcker glaset och målar på med Chocolade Wish,en mjuk pensel är att rekomendera.


När färgen torkat(vilket går riktigt fort)Stryker jag gå ShabbyWax med trasa lite överallt där jag önskar se slitningar.Färgen som jag sedan målar över fastnar mindre över waxet.Låt torka!

Nu är det dax för huvudfärgen här är det Titanium White.Måla och låt torka igen!



Lite slipning med fint sandpapper för att få fram slitngarna och vintagestilen.Slipat lite här och där och lite sedan försiktigt över HELA skåpet.Sist lite överstrykning av waxet över hela skåpet.Låt torka och nu känns en mjuk och härlig känsla att ta på skåpet.



Målat lite inuti med vanlig Akrylfärg och bak ett snyggt papper som fondvägg.


Så här blev mitt första resultat med diverse spets och prylar att bevara dammfritt inuti.
Och jag tycker detta var så kul så det blir garanterat mycket mer av denna vara.

Materialet färger och wax finns snart i butiken hos Pysselskafferiet

3 kommentarer:

Christina Lillhage sa...

så fantastisk,har ett klockfodral som skulle bli fint så......?

Åsa/asamia sa...

Hur fint som helst, men vilket jobb! Du kan du ;)

Ulla sa...

Så fantastiskt fint det blev, lite gammaldags stuk över det.
Kram Ulla

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du kanske också gillar

Carina